Esmee & Sigrid op reis door Zuidoost-Azië

Rich & famous in Hongkong...

Hello allemaal,

Onze eerste dagen in Azie zitten er helaas alweer op, maar we hebben al zo ontzettend veel meegemaakt!! Na zo'n 24 uur reizen kwamen we aan in Hongkong en werden we door de bus afgezet bij ons guesthouse midden in Kowloon (een mega-drukke Chinese wijk vol met mensen, goedkope neonborden, wankele flatgebouwen en vreemde etensgeuren). Onze kamer was wel Spartaans te noemen (met keiharde bedden en een douche recht boven de wc-pot die alleen de ijskoude stand kende), maar wat was het lekker om even helemaal languit te kunnen liggen! Al snel hadden we weer honger, dus gingen we de straat op. Echt overal waren eetkraampjes en het werd duidelijk dat de Chinezen alles, maar dan ook echt alles, als voedsel zien! Gefrituurde eendenkoppen hangen trots vooraan in de etalage en de meeste winkeltjes hebben rijen vol glazen potten met daarin gerookte varkensoren en allerlei andere dingen die ik normaal aan m'n hond zou voeren. De geur hiervan is niet te omschrijven, maar onze honger was wel meteen verdwenen

Wink

De volgende dag zaten we op de 'Star Ferry' richting Hongkong-island, even weg uit de drukte en op naar een prachtige skyline met veel wolkenkrabbers en luxe winkelcentra. Maar ook hier speelt het eten een grote rol, dus zaten de smalle steegjes met marktkraampjes en kleine eetzaakjes rond lunchtijd bomvol met zakenmannen, strak in het pak aan plastic tafeltjes. Op straat stonden emmers vol verse vis en kleine dieren die ter plaatse geslacht en bereid worden, best een bizar tafereel! We kwamen zelf terecht in een klein theehuisje om de beroemde Dim Sum, een soort Chinese tapas, te proberen en onze eetstokjes-skills verder te verfijnen (de obers renden hierbij vooral in het rond met een grote theepot om iedereens kopje gevuld te houden). Hierna hebben we wat rust opgezocht in de mooie stadsparken van Hongkong en 's avonds zijn we de kroegen in SoHo onveilig gaan maken. Dit was een groot succes en dus lagen we pas 5.45 op bed, maar bikkels als we zijn wilden we toch erg graag naar de Tai Chi les die elke ochtend op de pier werd gegeven. Dus een ruim uur later stonden we met een flesje water en een croissantje al in de metro, om vervolgens rond half tien 's ochtends weer in bed te ploffen

Tongue out

Maar nu even verder over dat 'rich & famous'... Het begon allemaal op de Avenue of Stars, waar we samen met honderden Chinese toeristen de lasershow over de skyline bewonderden. Toen Sieg even naar het toilet ging, kwam er plotseling en een Chinees naast me staan zodat zijn vriend een foto van ons kon maken, waarna hij razendsnel verdween. Maar als er een schaap over de dam is... Opeens kregen de anderen ook wat meer lef en toen Sigrid 5 minuten later terug kwam, stond het vol met Chinezen die met ons op de foto wilden omdat we zo blank en beautiful waren

Wink
We zijn natuurlijk wat gewend na ons beruchte televisie-optreden in Thailand, maar dit waren duidelijk onze '15 minutes of fame' haha!

Rijk zijn we er helaas niet van geworden, dus gingen we met de ferry naar Macau: een ministaatje ten westen van Hongkong, beter bekend als het Las Vegas van het oosten! Uiteindelijk belandden we in The Venetian, een hotel/casino met een oppervlakte van 980.000 m2 en een waarde van 2.5 miljard!! Het was echt een surrealistische wereld met onder andere een gigantisch winkelcentrum in de stijl van Venetie, en dan natuurlijk inclusief echte kanalen en gondels die je door het winkelcentrum vervoeren. Het casino zelf was ook gigantisch en er werd ontzettend met geld gesmeten, dus zochten wij de goedkoopste roulette tafel uit om ook een gokje te wagen... en niet zonder succes! Uiteindelijk verlieten we lachend de tafel met 1000 HK dollar (ongeveer 100 euro), voor de anderen aan tafel een schijntje maar voor ons een vermogen! We hadden in onze overwinningsroes de tijd niet in de gaten gehouden en om de laatste ferry te halen was wat ren- en vliegwerk nodig (de taxi reed als een vrouw en moest ons briefje van 1000 ergens anders gaan omruilen, waardoor we als allerlaatste door de douane heen vlogen), maar dat mocht de pret niet drukken!

Het laatste middagje hebben we doorgebracht op een klein eilandje Lamma, in een vissersdorpje waar de tijd lijkt stil te staan, en daarna zijn we met een Airbus 380 (jaja, een dubbeldeks!) naar Bangkok gevlogen. Het voelt hier weer als thuiskomen, maar vanavond gaan we almet de slaaptrein naar Vientiane om onze reis in Laos te vervolgen

Laughing

Veel liefs!

Natas

Haha ik herken t rich and famous gevoel wel!!!! Raar hè dat iedereen dan n foto van je wilt. Wat goed dat jullie 100 euro gewonnen hebben!!! Daar kan je daar wel veel van doen! Dat eten klinkt echt te vies, geef mij t 'normale' Chinese eten maar zoals we dat hier bij de afhaalchinees kennen. Gelukkig heb je alweer van sticky Rice met mango kunnen genieten inmiddels. Hoop snel weer wat te lezen !!

Sheryl

Haha supermooi van die foto's! Hoe gaat het met jullie ego's? ;) die zit vast goed!
En nu snap ik waarom ik het moest uberliken! Haha daar kun je aardig wat Changs van kopen :P
Heel veel plezier nog chicks!! Xxx

Mariska

Es!
Klinkt erg leuk allemaal, vol avontuur! De 15 minutes of famous komen mij ook erg bekend voor haha! Geniet er lekker van, maar dat gaat helemaal goedkomen als ik het zo hoor!
Liefs uit uit Korsow!

Dorette

Lieve Esmee

Ik heb weer zitten genieten van je verhalen,ben al benieuwd naar je avonturen bij de gibbons.
Veel plezier nog op je mooie reis en groetjes aan sieg.
Liefs mam

Simone

Haha 100 euro is idd heeel veel voor ons, geniet ervan! Ben benieuwd hoe jullie Laos vinden. De korte tijd dat ik er was, was het wel al duidelijk dat Laos zo anders is als Thailand. Wel ook geweldig gelukkig ;).

Heel veel plezier en blijf jullie verhalen volgen!
Groetjes uit de Boei ;)

Rik

Hoi Esmee,

Wat een leuke foto's en wat hebben jullie alweer een hoop meegemaakt. Ik ben heel benieuwd naar het volgende verhaal. Veel plezier in Laos en kijk uit met de zip-line.
Dikke kus
Papa

jacky

Hoi Esmee en vriendin, wat een avontuur zeg,(open deur !) veel reisplezier en liefst aardige mensen om tegen te komen .
Blijf jullie volgen reken maar .....gr. Jacky

Margot Moerkerken

Hoi Esmee en Sigrid,
Wat maken jullie veel mee! Onwijs gave filmpjes, foto's en verhalen! Veel plezier!

Liefs,

Margot