Esmee & Sigrid op reis door Zuidoost-Azië

Happy Khmer New Year!!

Gelukkig nieuwjaar allemaal

Cool

Jaja, hier in Cambodja begint het nieuwe jaar rond 13-15 april, dus hadden we de kans om voor de tweede keer dit jaar Oud&Nieuw te vieren!! En die kans hebben we natuurlijk met beide handen aangepakt! Na een busrit van 18 uur kwamen we op de eerste dag van Oud&Nieuw aan in Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja, om te ontdekken dat daar niets te beleven valt

Wink
Alle Khmer (inwoners van Cambodja) waren namelijk vertrokken naar hun familie op het platteland en alle toeristen zaten in Sihanoukville, de grootste badplaats van Cambodja. Gelukkig duurt het feest hier 3 dagen en dus vertrokken we de volgende ochtend richting Sihanoukville.

Tijdens de lunchstop kregen we een toeristische menu-kaart, maar onze heldhaftige avonturier Sigrid wilde liever iets van het lokale buffet proberen. Rundvlees met rijst, dat klonk prima, dus het was nogal een schok toen bleek dat het bord vol met dode mieren en wespen lag! Welkom in Cambodja

Wink
We hebben het allebei dapper geprobeerd en nu komt de verrassende conclusie: het is nog best lekker! Vooral de wespen gaven het gerecht een lekkere kruidige smaak, raar maar waar, dus dat bordje kregen we wel leeg
Tongue out

Na het koningsmaal kwamen we aan in Sihanoukville. Hier was het wel duidelijk feest, met heel veel watergevechten op het strand tot diep in de nacht! Helaas was er op het einde van de avond een idioot die een lading glow-in-the-dark-verf over ons heen kieperde, waardoor we echt compleet roze geverfd waren. Misschien best leuk, maar we kregen het bijna niet schoon en dus we stonden wel een uur onder de douche te schrobben (zie foto van het doucheputje).

De rest van ons leven in Sihanoukville bestaat vooral uit relaxen, massage's en barbeque en goedkoop bier op het strand, dus daar is verder niet veel over te vertellen, behalve dat het heerlijk is

Wink
We zijn nog wel 3 daagjes op een duiktrip naar een tropisch eiland (Koh Rong) geweest en dat was echt een paradijs! Het is een bijna verlaten eiland met een paar guesthouses en restaurantjes en prachtige stranden. We sliepen de eerste nacht in een dorm op de pier en de tweede nacht in onze eigen bamboo-hut op het strand
Laughing
Om 5 uur ging onze wekker al, om zonsopgang op het strand te kunnen bewonderen... we waren de enige op het hele strand en het was echt supermooi! We hebben 2 dagen gedoken en dat was ook geweldig. Het water was hier heerlijk warm (zo'n 31 graden!) en het onderwaterleven veel mooier dan we dachten. Tijdens de derde duik kwam er zelfs opeens een schildpad voorbij zwemmen, daar had ik altijd al van gedroomd!!

Al met al was het weer een geweldige ervaring hier aan de kust van Cambodja, maar we willen natuurlijk nog wat meer van het land zien! Dus we vertrekken morgen weer richting Phnom Penh voor 2 daagjes sightseeing. Daarna gaan we door naar Siem Reap, de thuisbasis van Ankor Wat, het grootste en mooiste tempelcomplex ter wereld! Ook zullen we in Siem Reap twee middagen lesgeven aan vrouwen uit een nabijgelegen dorp over hygiene en gezondheid. Er staat ons dus nog genoeg te wachten voor onze laatste week en we genieten er met volle teugen van!!

Veel liefs,

Esmee

Natas

Hahaha gelukkig was t nog roze verf en geen zwart of groen ofzo. Zie t al helemaal voor me, had die foto van de douche al gezien.
Dat van die schildpad is echt super cool!! Had van sieg al n mail gekregen dat je verjaardagscadeau al voor n deel goed besteed is :)
Jullie laatste week klinkt ook heel leuk dus geniet er nog maar van samen!! Als jullie terug zijn moeten we maar weer snel meeten want ik ben alsnog benieuwd maar alle reallife verhalen en de overige foto's - de ongecensureerde versie-
Xxxxx

Sheryl

Haha nu snap ik die foto die je geplaatst had iets beter ;) klinkt allemaal weer geweldig :) en ik ben zo jaloers op alle mooie foto's die je plaatst ;) gelukkig genieten jullie er volop van! Heel veel plezier in jullie laatste week, maar dat moet wel goed komen toch :) groetjes aan sieg! En ik sluit me bij natas aan wat betreft haar laatste stukje! Haha Xxx en ook de groetjes van William!

Wilhelm

Ankor Wat is erg fraai , misschien niet als je er al 236 hebt gezien ...;-) ,veel plezier in de jullie laatste week en begin je maar weer in te stellen op een Horror Night..